MEERJARIGE ACTIVITEITENSUBSIDIES
FONDS PODIUMKUNSTEN
2017-2020

Welkom op de website 'Meerjarige activiteitensubsidie 2017-2020' van het Fonds Podiumkunsten. Deze website bestaat uit twee delen. In het eerste deel 'Inleiding' vindt u het voorwoord van directeur Henriëtte Post, tien infographics met de kwantitatieve resultaten, een landkaart met een overzicht van de spreiding van zowel de aanvragen als de honoreringen en de verantwoording van onze werkwijze. In het tweede deel 'adviezen' vindt u de adviezen en besluiten voor de 212 aanvragende instellingen, een inleiding per discipline, de rangorde in de B-categorie en de samenstelling van de adviescommissie.

naar de adviezen

Aanvullend budget

Op 2 augustus 2016 werden de meerjarige uitslagen voor 2017-2020 op deze website bekend gemaakt. In de maanden daarna werd tot drie keer toe aanvullend budget ter beschikking gesteld door het ministerie van OCW. Na Prinsjesdag werd het meerjarige budget van het Fonds verhoogd met 5 miljoen euro om de festivals en een deel van de producerende instellingen op het gebied van muziektheater in de categorie B (positief advies, maar geen geld vanwege ontoereikende middelen) alsnog te kunnen honoreren. Dit besluit werd ingegeven door een Kamermotie waarin werd gewezen op de onevenredige druk op de budgetten voor festivals en muziektheater, waardoor relatief veel aanvragen met (zeer) hoge scores niet konden worden gehonoreerd. Ook werd het belang van festivals onderstreept voor de geografische spreiding van voorstellingen door het hele land.

Na de begrotingsbehandeling in november werd opnieuw aanvullend budget ter beschikking gesteld. Er werd een motie aangenomen waardoor de instellingen op de zaaglijn bij de disciplines muziek, dans en theater alsnog hun volledig aangevraagde meerjarige subsidie ontvangen. Door de Tweede Kamer werd een amendement aangenomen waarbij eenmalig een bedrag van ruim 9 miljoen beschikbaar kwam om alle resterende instellingen in de categorie B gedurende één jaar (2017) te subsidiëren. Daarmee loopt de politiek feitelijk vooruit op de uitkomst van de landelijke verkiezingen in maart 2017, aangezien het structureel toevoegen van de extra middelen afhankelijk is van de uiteindelijk te formeren coalitie. In totaal gaat het om 65 gezelschappen. Zij zullen naar verwachting pas in de tweede helft van 2017 zekerheid verkrijgen over de voortzetting van hun subsidie in de jaren erna.
MEERJARIGE ACTIVITEITENSUBSIDIES
FONDS PODIUMKUNSTEN
2017-2020
Dit is een mobiele en compacte versie van de website met de meerjarige adviezen 2017-2020. Kijk voor de volledige versie op een desktop computer.
meerjarige subsidie
2013-2016
(bedrag per jaar)
aangevraagd
2017-2020
(bedrag per jaar)
toegekend
2017-2020
(bedrag per jaar)
  • 120.000
    120.000
  • 150.000
    125.000
  • 95.000
    95.000
  • 300.000
    0
  • 192.650
    196.800
    196.800
  • 598.700
    675.300
    635.300
  • 60.000
    60.000
  • 75.000
    62.500
  • 237.500
    237.500
  • 115.000
    0
  • 95.000
    95.000
  • 670.950
    685.200
    571.000
  • 155.400
    129.500
  • 284.400
    0
  • 130.000
    0
  • 312.900
    348.750
    354.167
  • 131.250
    131.250
  • 347.300
    582.000
    581.167
  • 187.500
    187.500
  • 121.000
    155.500
    151.500
  • 150.000
    0
  • 255.500
    424.000
    263.500
  • 498.600
    571.670
    0
  • 110.000
    0
  • 259.400
    0
  • 514.700
    678.600
    662.630
  • 116.300
    116.300
  • 80.000
    0
  • 488.100
    586.800
    576.130
  • 98.400
    0
  • 150.000
    150.000
  • 300.000
    300.000
  • 200.000
    229.167
  • 185.000
    0
  • 485.000
    562.000
    502.167
  • 150.000
    125.000
  • 130.200
    100.000
    100.000
  • 359.800
    342.500
    342.500
  • 325.000
    354.167
  • 206.500
    300.000
    300.000
  • 250.000
    0
  • 166.200
    0
  • 25.000
    25.000
  • 185.000
    214.167
  • 157.080
    130.900
  • 242.500
    202.500
    168.750
  • 297.300
    345.000
    345.000
  • 150.000
    150.000
  • 75.000
    75.000
  • 150.000
    0
  • 93.750
    0
  • 224.500
    0
  • 75.000
    75.000
  • 150.000
    150.000
  • 180.000
    0
  • 118.750
    118.750
  • 301.150
    255.000
    225.000
  • 177.000
    0
  • 150.000
    0
  • 100.000
    0
  • 122.000
    146.250
    131.250
  • 280.000
    430.000
    400.000
  • 75.000
    62.500
  • 345.495
    411.400
    403.167
  • 522.500
    447.900
    446.900
  • 754.550
    702.960
    585.800
  • 103.000
    125.000
    0
  • 150.000
    0
  • 152.800
    0
  • 146.000
    176.200
    164.200
  • 527.500
    0
  • 25.000
    25.000
  • 75.000
    75.000
  • 125.000
    125.000
  • 544.400
    621.000
    633.797
  • 125.000
    0
  • 345.800
    569.000
    569.000
  • 237.500
    237.500
  • 159.500
    159.500
  • 409.100
    389.100
  • 133.750
    133.750
  • 150.000
    150.000
  • 130.400
    150.000
    150.000
  • 342.500
    0
  • 125.000
    0
  • 95.000
    0
  • 234.200
    229.200
    229.200
  • 180.650
    557.500
    507.500
  • 290.000
    275.000
  • 125.000
    125.000
  • 312.900
    448.800
    0
  • 150.000
    0
  • 229.150
    265.000
    230.000
  • 272.500
    0
  • 222.500
    222.500
  • 329.500
    0
  • 383.300
    390.000
    354.167
  • 240.000
    200.000
  • 137.500
    137.500
  • 156.200
    0
  • 142.600
    0
  • 103.000
    0
  • 289.400
    357.500
    337.500
  • 162.500
    0
  • 280.000
    280.000
  • 150.000
    150.000
  • 312.900
    405.000
    405.000
  • 130.400
    150.000
    150.000
  • 130.400
    150.000
    150.000
  • 187.000
    0
  • 150.000
    150.000
  • 291.000
    448.440
    373.700
  • 842.900
    769.200
    769.200
  • 636.200
    806.800
    798.800
  • 130.400
    250.000
    250.000
  • 556.400
    570.600
    550.600
  • 125.000
    0
  • 223.700
    203.700
  • 151.250
    151.250
  • 279.000
    279.000
  • 130.400
    300.000
    250.000
  • 260.700
    300.000
    300.000
  • 130.400
    150.000
    125.000
  • 171.750
    171.750
  • 491.900
    495.600
    524.767
  • 342.380
    320.600
  • 260.700
    300.000
    300.000
  • 150.000
    0
  • 690.900
    733.200
    611.000
  • 312.900
    436.200
    363.500
  • 312.900
    415.000
    415.000
  • 50.000
    0
  • 300.000
    0
  • 200.000
    200.000
  • 109.000
    95.000
  • 410.650
    429.000
    399.000
  • 339.000
    0
  • 125.000
    0
  • 211.200
    175.000
    0
  • 240.000
    229.167
  • 177.000
    0
  • 148.600
    430.800
    424.967
  • 130.000
    130.000
  • 125.000
    125.000
  • 198.200
    97.000
  • 150.000
    0
  • 125.000
    125.000
  • 150.000
    150.000
  • 125.000
    0
  • 162.500
    191.667
  • 150.000
    150.000
  • 365.350
    388.500
    388.500
  • 495.900
    656.800
    644.800
  • 228.900
    445.250
    298.600
  • 390.000
    325.000
  • 156.400
    150.000
    150.000
  • 282.500
    236.200
  • 391.100
    582.000
    514.167
  • 280.000
    309.167
  • 95.000
    95.000
  • 200.000
    200.000
  • 150.000
    125.000
  • 125.000
    0
  • 125.200
    129.500
    0
  • 136.850
    145.000
    174.167
  • 184.400
    0
  • 131.500
    0
  • 455.020
    0
  • 210.000
    0
  • 187.700
    270.000
    225.000
  • 328.500
    390.000
    354.167
  • 83.496
    0
  • 125.000
    0
  • 183.500
    158.500
  • 469.300
    625.000
    0
  • 125.000
    125.000
  • 300.000
    300.000
  • 135.000
    112.500
  • 100.000
    100.000
  • 303.500
    412.500
    412.500
  • 150.000
    0
  • 640.650
    695.400
    579.500
  • Theaterproductiehuis Zeelandia

    Inleiding

    Theaterproductiehuis Zeelandia is gevestigd in Middelburg. Artistiek leider is Alex Mallems en de zakelijke leiding is in handen van algemeen directeur Henk Schoute. Zeelandia wil een authentieke en vernieuwende bijdrage leveren aan de productie van theater in het Nederlands taalgebied en specifiek impulsen geven aan het culturele klimaat in Zuidwest-Nederland. Daartoe geeft het wisselende professionele makers uit Nederland en Vlaanderen kansen om in en over Zeeland voorstellingen te maken die het publiek in Zuidwest-Nederland bijzondere theaterervaringen bieden. Een intensieve samenwerking met artiesten uit het naburige Vlaanderen is typerend voor de werking van het productiehuis. Zeelandia maakt vijf eigen theaterproducties per jaar. Drie daarvan worden specifiek gemaakt op unieke locaties in het landschap van Zeeland en zijn gezichtsbepalend voor het Zeeland Nazomerfestival dat Zeelandia zelf organiseert. Tijdens het theaterseizoen maakt het huis twee reizende producties voor schouwburgen en dorpshuizen in de regio en voor theaters in de rest van Nederland.

    Voor de komende jaren wil Zeelandia nog actiever inzetten op samenwerking met gerenommeerde theatermakers en toonaangevende gezelschappen uit Nederland en Vlaanderen. Het productiehuis wil het gevoerde artistieke profiel aanscherpen en verdiepen. Het tweesporenbeleid van enerzijds locatievoorstellingen en anderzijds de reisvoorstellingen blijft in de basis ongewijzigd. Daarbij wil Zeelandia vooral (blijven) inzetten op teksttheater, met extra aandacht voor nieuwe stukken waarvoor met grote regelmaat schrijfopdrachten gegeven worden. Daarnaast wil Zeelandia nadrukkelijk inzetten op een verbreding van de geboden genres, gekoppeld aan vorm vernieuwend onderzoek en meer ruimte voor experiment. In 2017 staan twee reprises en vijf nieuwe producties op het programma. De van oorsprong Zeeuwse schrijfster en regisseuse Judith de Rijke maakt een muziektheaterreisvoorstelling 'Als de klok van A…', een vissersdrama over een moeder, een dochter en een verdronken zoon. 'Uit de Tijd vallen' is een productie gebaseerd op het gelijknamige boek van David Grossman, in de vorm van een stemmenspel en in coproductie gemaakt met muziektheatergezelschap LOD. Het 'Delta-project' is een landschapsvoorstelling bij de Oesterdam, in coproductie gemaakt met Zuidpool uit Antwerpen. Het is een productie over de extreme nietigheid van de mens in zijn zelfgemaakte decor, geïnspireerd op het filmscript van Marguerite Duras voor ‘Hiroshima mon Amour’. 'Een Nieuwe God' is een toneelstuk over religie in de Grote Kerk van Middelburg. De voorstelling wordt gemaakt in coproductie met HetGevolg. Peter Verburgt en Gerardjan Rijnders maken een duostuk: 'Nooit meer wachten'. De voorstelling zal het resultaat zijn van een schrijf- en regie-experiment: de heren schrijven en regisseren eerst afzonderlijk en brengen hun teksten en personages pas in een later stadium bij elkaar. Voor 2018 zijn vier nieuwe producties beschreven. 'Ossengal' wordt een nieuwe tekst van (jeugdtheater)schrijver en regisseur Hans van den Boom, die daarvoor terugkeert naar zijn Zeeuwse roots.
    'Wasteland' wordt een multidisciplinair project op de vlakte van Neeltje Jans. 'De Blinden' van Maeterlinck is een coproductie met LOD en een samenwerking met Collegium Vocale. 'Wie is er bang voor Who's afraid of' wordt een zwarte komedie geschreven door Tom Lanoye. De globale plannen voor 2019-2020 betreffen een schrijfopdracht aan Paul Pourveur, Arthur Millers 'Heksenjacht', een multimediale muziektheaterproductie in samenwerking met Transparant getiteld 'Apocalyps', theater op het strand met FC Bergman, een locatieproject 'De Gids' van Liet Lenshoek en de muziektheaterproductie 'Ondine en het Verlaten Land van Saeftinghe'.

    In de periode 2017-2020 speelt Zeelandia 132 voorstellingen per jaar. Het gevraagde subsidiebedrag is 579.500 euro. Daarnaast wordt een bijdrage talentontwikkeling aangevraagd van 115.900 euro. Het totaal gevraagde subsidiebedrag komt daarmee op 695.400 euro.

    Historie

    Theaterproductiehuis Zeelandia ontvangt in de periode 2013-2016 een structurele subsidie van het Fonds Podiumkunsten in het kader van de meerjarige activiteitenregeling 2013-2016.

    Het Fonds volgt de door haar meerjarig gesubsidieerde instellingen door meerdere adviseurs de voorstellingen en/of concerten te laten bezoeken. In de periode 2013-2016 hebben adviseurs van het Fonds 22 voorstellingen van 11 verschillende producties van Theaterproductiehuis Zeelandia bezocht.

    Artistieke kwaliteit

    De commissie beoordeelt de artistieke kwaliteit als ruim voldoende.

    Zeelandia zet zich in om kwalitatief goede theaterproducties neer te zetten in een regio waar veel minder aanbod is dan in de rest van Nederland. De commissie oordeelt positief over de producties die tot nu toe in de huidige subsidieperiode werden gerealiseerd. De voorstellingen getuigen over het algemeen van een duidelijke signatuur waarin de Zeeuwse context, verbonden via het onderwerp en de locatie, een belangrijk element vormt. Het resultaat is theateraanbod bestaande uit nieuwe en repertoirestukken in de vorm van tekst-, locatie- en muziektheater. De commissie merkt daarbij op dat dit aanbod vooral opvalt door de zeer vakkundige wijze waarop het is gemaakt, maar ook dat de oorspronkelijkheid minder groot is. Vooral de voorstellingen die op bijzondere locaties gemaakt zijn, vaak in combinatie met het Zeeland Nazomer Festival, hebben veel zeggingskracht, omdat de locatie in deze producties duidelijk een extra dimensie geeft aan het verhaal van de voorstelling. ‘Happy Days’ van Becket met Marlies Heuer, ‘Saul’ van Rob De Graaf met Dirk Roofthooft en ‘Mathilde’ van en met Louis van Beek zijn voorbeelden van indringende theatermonologen die veel zeggingskracht krijgen door het gelaagde spel van de acteurs in samenspel met de muziek. Minder geslaagd vindt de commissie ‘Kabaal en Liefde’ en ‘Coupure’. Een terugkerend kritiekpunt vormt de transitie van de locatie naar de zaal: zodra de voorstellingen worden losgekoppeld van de specifieke locaties, verliezen ze een groot deel van hun zeggingskracht. Een positieve uitzondering vormde ‘Happy Days’, waarvan de zeggingskracht ook in een grote theaterzaal goed overeind bleef.

    Over de plannen voor 2017-2020 merkt de commissie op, dat zij vooral het Zeeuwse element in het aanbod interessant vindt, zowel in de onderwerpkeuzes als de locaties. De regionale verbinding waarop Zeelandia voortborduurt, waardeert de commissie zeer positief. Met name het 'Delta-project' als landschapsvoorstelling bij de Oesterdam, over de extreme nietigheid van de mens in deze weidse omgeving en de koppeling hiervan aan ‘Hiroshima mon Amour’ van Duras, spreekt tot de verbeelding. Ook de keuze voor het vissersdrama ‘Als de klok van A…’ door de van oorsprong Zeeuwse Judith De Rijke past vanwege het onderwerp en de theatermaakster goed binnen de tradities en signatuur van Zeelandia. De commissie mist in de aanvraag wel een vertaling van de intentie tot artistieke vernieuwing naar projectvoorstellen die daar concreet van getuigen. Zeelandia noemt verbreding van de genres, gekoppeld aan vorm vernieuwend onderzoek en meer ruimte voor experiment, maar de commissie ziet deze voornemens niet duidelijk terug in de plannen. Wel worden interessante partners genoemd voor coproducties, gastregies en schrijvers, zoals FC Bergman, Theater Zuidpool, HetGevolg en Tom Lanoye. Tegelijk staan enkele samenwerkingen gepland met een oudere generatie theatermakers die niet overtuigend worden gemotiveerd. Zo spreken de projecten ‘Nooit meer wachten’ van Gerardjan Rijnders en Peter Verburgt en ‘Ossengal’ van Hans van den Boom minder tot de verbeelding in het licht van de nieuwe artistieke uitgangspunten. Deze projecten getuigen weliswaar van de beoogde genreverbreding, maar de keuze voor juist deze makers mist onderbouwing. De commissie is dan ook niet overtuigd dat deze voorstellingen voldoende zeggingskracht zullen hebben.

    Ondernemerschap

    De commissie beoordeelt het ondernemerschap als voldoende.

    Zeelandia heeft in principe een betrouwbare staat van dienst als producerende instelling in combinatie met het Zeeland Nazomer Festival. De financiële situatie van Zeelandia is momenteel echter niet gezond, als gevolg van een aanzienlijk negatief resultaat in 2015. Dit is voor een deel te wijten aan de slechte weersomstandigheden tijdens het Nazomer Festival en voor een deel verklaarbaar door tegenvallende publieksinkomsten uit de reisvoorstellingen in Zeeland. Het negatieve exploitatieresultaat is opgevangen uit de reserves, waardoor het eigen vermogen vrijwel is uitgeput. De commissie vindt de financiële situatie van Zeelandia zorgelijk en een belangrijk punt van aandacht.

    In de aanvraag merkt Zeelandia op dat ze er vanaf 2016 naar streeft meer inkomsten te genereren uit de recettes en verkoop van de voorstellingen. Extra marketing wordt ingezet om het bezoek van de activiteiten te laten stijgen. De verkoop is in eigen hand genomen om een hogere afzet en meer inkomsten te realiseren. De commissie waardeert deze stappen om de financiële bedrijfsvoering weer op orde te krijgen en vindt het positief dat extra inzet wordt doorgezet in de plannen voor 2017-2020. De commissie plaatst kritische kanttekeningen bij de begrotingsontwikkeling voor de komende jaren, die een forse toename van de lasten laat zien, terwijl het aantal activiteiten en bezoekers min of meer gelijk blijft, zeker ten opzichte van 2013 en 2014. Zeelandia beschrijft dat de stijging het gevolg is van de keuze voor groter gemonteerde producties. Naar het oordeel van de commissie past daar dan ook een ambitie bij om het aantal bezoekers te laten stijgen. Deze toename dekt Zeelandia hoofdzakelijk met bijdragen van coproducenten en hogere publieksinkomsten. Op basis van de aanvraag acht de commissie de bijdragen van de coproducenten realistisch. Over de hogere publieksinkomsten is zij echter kritisch. Aangezien het aantal activiteiten en bezoekers min of meer gelijk blijft, zullen de inkomsten per bezoekers flink moeten stijgen. In de aanvraag is daarvoor geen overtuigend plan van aanpak beschreven. De strategie die Zeelandia beschrijft is om meer te gaan reizen en om meer producties te hernemen. De commissie vindt de strategie van de spreiding van de activiteiten en inkomstenbronnen op zichzelf een juiste keuze, omdat het de organisatie minder afhankelijk maakt van het jaarlijkse festival. Gezien de tegenvallende resultaten bij de reisvoorstellingen van de afgelopen jaren is de beschreven aanpak echter nog weinig vertrouwenwekkend. Hoe Zeelandia meer wil gaan spreiden in het land en daar het benodigde publiek wil gaan bereiken, komt niet overtuigend naar voren. De productieplannen voor de komende jaren lijken voor een groot deel juist locatiegebonden. In de aanvraag wordt bij slechts één van de producties toegelicht op welke wijze deze elders in het land zal worden gespeeld. De commissie merkt verder op dat in de aanvraag een strategie bij tegenvallers ontbreekt. Dit wordt als een gemis ervaren in het licht van de tegenvallende resultaten in met name 2015 en de gevolgen daarvan voor de huidige financiële positie van de organisatie.
    Ten aanzien van de publieksbenadering heeft Zeelandia naar de mening van de commissie een onderscheidend corporate imago door de Zeeuwse locaties die worden gebruikt en door de makers die hun wortels in Zeeland hebben. Deze signatuur is echter op landelijk niveau voor het publiek niet herkenbaar. De commissie mist in de aanvraag dan ook een overtuigende visie op de landelijke positionering van het productiehuis in de vorm van een strategie om meer publiek naar de locatiegeboden voorstellingen in Zeeland te trekken, aangezien het werk op locatie het best tot zijn recht komt. Daarbij merkt de commissie op dat Zeelandia zijn doelgroepen nog niet goed in kaart heeft gebracht. Het hoofdstuk over publieksbenadering in de aanvraag bevat nu slechts een zeer algemene omschrijving van publieksgroepen. Tegen het licht van de tegenvallende publieksinkomsten in de afgelopen periode vindt de commissie dit een punt van aandacht. Daarnaast vindt de commissie de beschreven communicatiemiddelen nogal algemeen. Zeelandia benoemt wel nieuwe ideeën zoals etnomarketing en interessemarketing, maar de commissie mist een nadere uitwerking en is er dus nog niet van overtuigd dat dit alles gaat leiden tot meer publiek en publieksinkomsten.

    Pluriformiteit

    De commissie beoordeelt de bijdrage aan de pluriformiteit als ruim voldoende.

    Zij beschouwt het werk van Zeelandia voornamelijk als teksttheater. Het aanbod aan teksttheater is zowel in de Basisinfrastructuur als het vrije circuit groot. Binnen dit aanbod vindt de commissie het werk van Zeelandia onderscheidend, omdat het voor het grootste deel locatietheater betreft, waarbij het samenspel tussen speelplek en tekst een belangrijke rol speelt. Daarin is het echter niet uniek. De commissie vindt dat het werk van Zeelandia daarmee een aanzienlijke bijdrage levert aan de pluriformiteit.

    Geografische spreiding

    De commissie beoordeelt de bijdrage aan de geografische spreiding als goed.

    Zeelandia is gevestigd in Middelburg, waar het aanbod aan podiumkunsten zeer gering is. Een groot deel van haar activiteiten heeft Zeelandia in haar eigen regio gerealiseerd. Verder blijkt uit het plan dat Zeelandia haar activiteiten de komende jaren weliswaar overal in Nederland wil spelen, maar dat het aandeel buiten Zeeland, vergeleken met andere podiumkunstinstellingen, laag is. Vanwege het feit dat het aanbod van Zeelandia grotendeels locatiegebonden is en vanwege de bijzondere rol die Zeelandia heeft voor het aanbod in Zeeland beoordeelt de commissie de bijdrage aan de geografische spreiding als groot.

    Bijdrage talentontwikkeling

    De commissie adviseert geen bijdrage talentontwikkeling toe te kennen.

    Zeelandia biedt een leerling-meestermodel, waarbij jong talent binnen producties intens en volwaardig samenwerkt met ervaren theatermakers. Dit doet Zeelandia onder meer in de vorm van stageplaatsen, masterafstudeerprojecten, opdrachten aan getalenteerde theatermakers die het Nieuwe Makerstraject hebben afgerond, het terugvragen van acteurs, kostuumontwerpers of scenografen die als stagiair bij Zeelandia hebben gewerkt en schrijfopdrachten aan jonge toneelauteurs. De commissie is van mening dat deze activiteiten veel overlap vertonen met de reguliere activiteiten of dat het hier samenwerkingen met studenten betreffen en dus niet in aanmerking komen voor de bijdrage. Daarbij vindt de commissie dat de beschreven talentontwikkelingsactiviteiten behoren tot de reguliere functie van Zeelandia als theaterproductiehuis.

    Conclusie

    De commissie adviseert de aanvraag van Zeelandia te honoreren.
    Aangevraagd bedrag per jaar
    695.400
    Geadviseerd bedrag per jaar
     
     
    gemiddeld aantal uitvoeringen per jaar
    bedrag per uitvoering
     
    Circuit klein/middel
    55
    4.100
    225.500
    Circuit groot
    45
    6.200
    279.000
    Basisbedrag
     
    75.000
    Bijdrage talentontwikkeling
     
    0
    Totaal geadviseerd bedrag per jaar
    579.500
    Toegekend bedrag per jaar
    579.500
    Aangevraagd bedrag per jaar
    695.400

    Circuit klein/middel
    225.500
    Circuit groot
    279.000
    Basisbedrag
    75.000

    Totaal geadviseerd bedrag per jaar
    579.500
    Toegekend bedrag per jaar
    579.500
  • 200.000
    0
  • 150.000
    0
  • 147.850
    217.200
    197.200
  • 150.400
    150.400
  • 477.200
    582.000
    575.000
  • 215.000
    215.000
  • 26.100
    30.000
    30.000
  • 62.600
    265.000
    265.000
  • 312.900
    300.000
    300.000
  • 450.700
    483.600
    403.000
  • 156.400
    200.000
    229.167
  • 135.000
    0
  • 203.375
    202.500
  • 140.000
    140.000
  • 78.200
    271.300
    0
  • 665.650
    657.600
    638.000
  • 379.500
    337.500
  • 215.000
    215.000
  • 300.400
    375.000
    325.000
  • 430.200
    457.000
    457.000
  • 165.455
    0
  • 266.000
    250.000
    250.000
  • 300.400
    359.500
    359.500
  • 348.900
    545.400
    454.500
  • 125.000
    125.000
  • 105.200
    105.200
  • 506.900
    512.000
    462.000
  • 225.000
    225.000
  • 250.300
    356.000
    359.167
  • 200.000
    0

* Alsnog toegekend voor 4 jaar met extra geld van het ministerie van OCW.

** Alsnog toegekend voor 1 jaar met extra geld van het ministerie van OCW.

*** Alsnog toegekend als gevolg van het afzien van subsidie door ZEP Theaterproducties.

**** Toegekend, maar ziet af van subsidie.